Skip to content

Introducció lectora a 1r de l’ESO

Hola de nou! Des del curs passat que no escric res per ací però mai estar per reprendre projectes. Avui us vull parlar de la gran guerra que supose que tenim tots els professors que donem llengües: els llibres de lectura. Poc podem descobrir sobre aquest tema. Els xiquets no lligen els llibres, veuen pel·lícules que poc o gens tenen a veure amb el llibre, devoren resums i altres afers poc acadèmics…

En un intent perquè aquesta part de l’assignatura no quede en el fracàs vaig pensar que fer una introducció lectora no estaria mal. Una vegada més sé que no descobrisc res i que molts docents fan açò però avui us duc la meua situació real i el que vaig fer pas per pas.

En aquest cas ens situem a primer de l’ESO amb el seu primer llibre de lectura en aquesta nova etapa. El llibre elegit pel professorat és La volta al món en 80 dies (Ed. Bromera, ISBN: 9788476606490), un teatre divertit i un clàssic de la literatura.

Vaig començar dient dies abans que el divendres (per ser el darrer dia de la setmana, més endavant sabreu per què) haurien de dur tots el llibre de lectura a l’aula (sabia que tots no el durien, però a grans mals, grans remeis, ara ho veureu).

Divendres vam començar aquesta introducció lectora fent una breu entrada per als xiquets de l’obra: explicar que no és una obra recent i la importància que ha tingut al llarg de la literatura, molt senzill.

Vam seguir amb la lectura de la vida del seu autor, Jules Verne, ubicada a les primeres pàgines (ací ve el gran remei, vaig projectar una fotografia d’aquestes pàgines per als alumnes que encara no tenien el llibre). A continuació vam veure un booktràiler. Aquests vídeos són molt interessants des del punt de vista educatiu. En aquest cas, el booktràiler triat sembla que estiga fet també per alumnes i és curt i divertit. Ací el teniu:

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=_Ye8sSVii0s&w=560&h=315]

Després del vídeo vam acabar llegint la primera escena de l’obra d’un mode teatralitzat per poder fer més amena la lectura.

En darrer lloc els vaig emplaçar a què continuaren la lectura del llibre durant el cap de setmana que segurament tindrien més temps lliure. Tota l’activitat no va durar més de 40 minuts.

I vosaltres, si sou docents, com feu que els vostres alumnes llisquen realment els llibres de lectura? Quines obres i per a quins cursos teniu als vostres centres?

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc web utilitza cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Si continueu navegant esteu donant el vostre consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostrapolítica de cookies, punxeu l'enllaç per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies